Sunday, March 27, 2011

sy syg kamooo slalu..

saya syg kamoo sgt2,,,,thankz abg sbb slalu de tuk ayg..
ayg bahagia sgt2..
hopefully our relationship will be end with married...
luv u so much...

Wednesday, March 23, 2011

10 RESEPI RAHSIA CINTA


CHOC

1. Kekuatan berfikir

Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.

2. Kekuatan untuk menghormati

Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apa
yang aku hormati dalam diri mereka?”.

3. Kekuatan untuk memberi

Jika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.

4. Kekuatan persahabatan

Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejati
terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling
berpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.
Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.

5. Kekuatan dari sentuhan

Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,
menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..

6. Kekuatan untuk melepaskan

“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.

7. Kekuatan dalam komunikasi

Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk
mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakan…dan sekarang…kenapa kamu
menunggu?

8. Kekuatan dari komitmen

Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia
dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.

9. Kekuatan semangat.

Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..

10. Kekuatan dari rasa percaya

Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjaditertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya

ni dba amk dr ayat2 cnta.com..hihihihi...

ni dba juz nk war2kn jerr..as information that i know...

ok..tata...

cinta & kawan....






















ai kawan2..hihi
lame gak x update blog....hihihihi
ari ni dba nk cte psl kawan n cnta.....=)
apa maksud kawan????
n ape mksd cnta???

kawan ni ade yg bek n de yg jht....tp nk cri kwn yg bek ssh sgt2...
kwn yg snggp ssh n sng ngan kte...tu la yg kte nk crik....tol x kwn2?????
cnta lak mksdnyerr 1 perasaan yg kte mule m'cntai someone..hihi..
bak kate org dr mata trn k ati...hihihi


ak de jmpe 1 cite psl erti kwn..let me story..hihi..tentang cinta & kawan... =)

Pada suatu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam satu kampung…
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga…

Kenapa??
Kerana CINTA itu buta..Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga…

Kenapa??
Kerana… KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !!

Didalam telaga CINTA hilang…

Kenapa??
Kerana… CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga,sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap..Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu..

Kenapa??
Kerana… KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia… kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia

so moral of the story.....dua2 pntg dlm hdp kte,,tp kwn yg ssh n sng ssh tuk kte jmpai....tol x???


ok.t sy smbg lg..hihi..next time...salam,,,,


Monday, March 14, 2011

segalanya tentg ak n die...................







aiiiii kwn2....
ari ni ak nk cte psl cnta larrrrr...
sume org pnh raserrr fall in luv kn....bez kn..n ade yg m'ydhkn....tol x??????
cinta mmg indh sbb ia kurniaan yg x t'hngga dr tuhan yg 1.....
skang ak akn mulakn cite psl cnta..tp ksh cnta ak larrrr..

mase tu ak bru sem 1..ni cte 2 thn lps taw....mase mule2 nk m'ayt..hihihi
tu sume kngn yg wat ak mkn cintakn dye ble ingt blik..hihihi

pic sblh ni mase mule2 kte org knl..hihihi...
tp tu la org kate jgn ckp kte xsuke larrape k kt org taw...hihi
sbb ak ley ckp kt kwn ak yg dye ni bkn taste ak...
alih2 ak ley fall in love ngan dye...hihihi..ak de bg lagu kt dye,,hihihi

kpd MUHAMMAD SAPUAN B.MD YASIN....
time ksh sgt2 sbb always beside me....sy syg awk sgt2..sy xsngka hospital pekan merupakn titk2 p'knln kte.......
videot kte smbg lg cte psl ni...byk sgt sbnrnyerrr nk ctelg..bye2